Markalar için Sosyal Medya’da 5 altın kural!

İngiltere merkezli sosyal medya ajansı We Are Social’ın 2016 rakamlarına göre, Türkiye’deki aktif internet kullanıcı sayısı 46.28 milyon kişiye ulaşırken sosyal medya kullananların sayısı ise 42 milyon olarak kaydedildi.

Gelişen teknoloji ile birlikte bireylerin günlük hayatları ve birbirleriyle olan etkileşimleri de boyut değiştirmeye başladı. E tabi bu da markaların pazarlama algısını da değiştirdi.

Pazarlama stratejileri yeniden yazılmaya başladı.

Artan internet kullanıcısı sayısı  ile birlikte marka stratejileri, offline pazarlamadan online pazarlamaya doğru yön değiştirdi. Her ne kadar, PR ve basılı reklam çalışmaları hala önemli pazarlama kanalları olarak kabul edilse de markalar sosyal medya, web sitesi ve güçlü SEO çalışmalarına yoğun mesailer harcamaya başladı.

Fakat bu noktada, henüz sağlam bir zemine oturtulmayan sosyal medya algısı firmaların büyük hatalar yapmasına sebep oluyor. Bunlardan en önemlisi ise ‘amaçsız’ olmak. Bir çok firma herhangi bir yol haritası ya da plan yapmaksızın kendisini sosyal medya denizinde buluyor. Nereye gittiğini bilmeden ama büyük bir hızla ilerlemeye çalışıyor ve en sonunda da istenmeyen son geliyor: kendini denizin dibinde buluyor!

Peki markalar etkili sosyal medya kullanmak için ne yapmalı?

1) Sosyal Medya Stratejisi Oluşturmalı

Marka/firma, sosyal medyada bulunma amacını ve hedef kitlesini doğru belirlemeli. Amacına yönelik strateji oluşturmak, zaman yönetimi konusunda yardımcı olacak, istenilen sonuca daha kısa sürede ulaşılmasını sağlayacaktır. Ayrıca, marka yapısının doğru analiz edilerek sosyal medyada da ona göre konumlandırılması da bu aşamada büyük önem taşıyor. Bunun için ise her zaman işini bilen, uzman kişilerle çalışmak yanlış yapma riskini en aza indiren bir çözüm olarak düşünülebilir.

   2) Satış Odaklı Olmamalı

Elbette ki her markanın asıl amacı satış rakamlarını artırarak daha fazla kara geçmek ve rakiplerinden bir adım önde olmak; ancak sosyal medya bu konuda amacınıza direkt hizmet edecek bir araç değil. Öte yandan, müşteri ilişkilerinin geliştirilmesi ve marka bilinirliğini artırılması konusunda büyük bir etkiye sahip olması dolayısıyla hedeflerinize ulaşmada dolaylı fakat bir o kadar da büyük bir gereklilik olarak değerlendirilebilir.

3) İletişime Açık Olmalı

Sosyal medyayı aktif bir şekilde kullanmanın en önemli kurallarından bir tanesidir, iletişime açık olmak. Tüketici her zaman karşısında sorularına cevap verecek bir muhatap görmek ister, bu kural sosyal medya için de geçerlidir. Unutmayın ki, samimi bir dil ile kurulan iletişim, tüketici ve marka arasındaki bağı güçlendirmenin en etkili yoludur.

4) Hedef Kitlenin Doğru Belirlenmesi

Çoğu markanın en sık hataya düştüğü konudur: doğru hedef kitlesine ulaşmak! Markalar çoğu zaman ‘takipçi sayısı’ odaklı hareket ederek çok sayıda insana ulaşmak istiyor. Fakat önemli olan ilgisiz çok sayıda insan yerine ilgili az sayıda insan amacınıza daha çok hizmet edecektir. Yani, Pokemon’un meşhur sloganı “Gotta catch’em all” , sosyal medya yönetiminiz için doğru bir strateji değil!

5) Kriz Yönetimi

Sosyal medyada var olmaya karar veren marka veya firmalar, olası krizlere karşı hazırlıklı olmalı. Tüketicinin yazmış olduğu olumsuz bir yorum, şikayet veya paylaşımın zamanlama hatası sebebiyle yanlış anlamalara sebebiyet vermesi… Sebep her ne olursa olsun sorunlara karşı mutlaka bir sosyal medya kriz yönetim planı oluşturulmalı ve bu doğrultuda hareket edilmeli. Tüketicinin sorununu çözmeye yönelik adımlar hızla atılmalı ve süreç yakından takip edilmeli. Kriz yönetimindeki en kötü çözüm aracının kopyala-yapıştır cevaplardır. Bunun yerine samimi yanıtlar verilerek, markanın online itibarını korumaya yönelik – çözüm odaklı- adımlar atılmalı.

Gamze

Reklamlar

One Comment Kendi yorumunu ekle

  1. Baban dedi ki:

    Harika olmuş, Benim Dünyalar güzeli Kızım.

    Liked by 1 kişi

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s