İçerik Pazarlamasının ABC’si

İçerik pazarlaması, en yalın haliyle, son dönemlerde markaların pazarlama süreçlerinde varlığını oldukça yoğun bir şekilde hissettiren dijital iletişim ve etkileşim aracı olarak tanımlanabilir. Dijital çağa ait olan bu yeniliğe dair en ansiklopedik bilgi ise “İçerik pazarlama / Content marketing” teriminin ilk olarak 2001 yılında Content Marketing Institute kurucusu, Joe Pulizzi tarafından kullanıldığı ve sonrasında global olarak kabul gördüğü bilgisidir.

Pulizzi, içerik pazarlamayı, doğru belirlenmiş hedef kitlesinin karlı müşteriye dönüştürülmesi ve marka bağlılığı yaratmak amacıyla değerli, uygun ve istikrarlı içerik yaratılması gibi teknikleri kapsayan bir pazarlama stratejisi olarak tanımlamaktadır. Yani Pulizzi’ye göre, markanız açısından doğru içerik pazarlama stratejisi yaratmanız için ilk olarak hedef kitlenizi doğru belirlemeniz gerekir.

content-marketing-circle

Bu noktada kendinize sormanız gereken soru “Kimin için içerik oluşturacağım?” olmalıdır. Bu sorunun cevabıyla birlikte uygun içerik konsepti oluşturacak ve sonrasında bunu hangi kanallar yoluyla hedef kitlenize ulaştıracağınıza karar vermiş olacaksınız. Bu bağlamda detaylı bir araştırma yaparak, hedef kitlenizin yaş, cinsiyet, yaşam tarzı, eğitim seviyesi vb. gibi özelliklerini doğru belirlemeniz ve bu doğrultuda en etkili sosyal medya kanalınızı seçmeniz gerekiyor. Bunu yaparken de, her şeyden önce markanızı doğru konumlandırmanız gerektiğini unutmamalısınız.

Kendinize sormanız gereken ikinci soru ise şudur: Tüketiciye neden ulaşmak istiyorum?Amacınız satışlarınızı artırmak mı yok marka bilinirliği sağlamak mı? Bu soruya vereceğiniz cevap nihai amacınızı ortaya koyar ve amacına uygun olarak yaratılan strateji sizi başarıya götürecektir

Hedef kitlenizi ve amacınızı belirlediniz, buna uygun strateji ve içeriği de yarattınız, peki ya sonra? Şimdi sırada, oluşturduğunuz içeriği en doğru zamanda ve yerde tüketiciye ulaştırmanız var. İşte bu aşamada hedef kitlenize yönelik yapmış olduğunuz detaylı araştırmadan faydalanarak medya planınızı belirlemelisiniz. Günümüzde içerik pazarlaması için tercih edilen Facebook, Twitter Youtube, Google+, Instagram, Snapchat, Vine veya Blog gibi bir çok  seçenek bulunmaktadır fakat bunlardan hangilerinin sizin için uygun olduğuna karar vermeniz noktasında ulaşmayı amaçladığınız kitlenin özellikleri, rakiplerinizin tercihleri ya da nihai amacınız belirleyici rol oynar. Örneğin ev hanımlarına yönelik geliştirdiğiniz bir kampanya için kullanacağınız sosyal medya kanalı ve kullanacağınız üslup, üniversite öğrencilerini hedeflediğiniz bir çalışma ile aynı olmayacaktır.
Hedef kitlenizle doğru zamanda ve doğru yerde iletişime geçmeniz ve bunun sonucunda planladığınız dönüşleri almanız içerik pazarlaması konusunda doğru adımlar attığınızın göstergesidir. Bu yüzden paylaştığınız içeriği metrik açıdan analiz etmeli elde ettiğiniz sonuçlar doğrultusunda stratejilerinize yön vermelisiniz.

Gamze.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap /  Değiştir )

Connecting to %s