Eyvah iş görüşmesine çağırıldım!

Yaklaşık son 4 ayını iş görüşmeleri yaparak geçiren bir insan olarak konu ile ilgili yazı yazmanın kaçınılmaz olduğunu fark ettim ve bu postu hazırladım.

Çalışma hayatı dediğimiz, ki bana kalırsa tam bir Survivor, acımasız ortam gün geliyor ve hiç beklemediğiniz anda sizi kısır bir döngünün içerisine hapsediyor. Haftanın neredeyse 3 gününü iş görüşmesi, mülakat ve ön mülakat etkinlikleri ile geçirdikten sonra “Aslında sırf bu yüzden bile maaş almalıyım” derken buluyor insan kendini. Tıpkı benim gibi. Sonra baktım ki oluru yok, iyisi mi bütün tecrübelerimden yola çıkarak sizlere bir iki tavsiyede bulunayım dedim.

İlk adım etkili bir özgeçmiş oluşturmak. Öyle slide show’lar oluşturup, referanslarınızı hologram yöntemiyle ortama getirmenize gerek yok. Abartmayın. Minimal ve temiz bir özgeçmiş oluşturmanız işinizi görür. Geçmiş iş tecrübelerinize ilişkin açıklayıcı metinler yazarak üstlendiğiniz görevlerin tanımını ve çalıştığınız süre boyunca hangi ne gibi görevleri üstlendiğinizi anlatmanız güzel olacaktır. Ayrıca yanınızda özgeçmişinizin olması, karşı tarafa hazırlıklı ve disiplinli olduğunuz yönünde bir mesaj verecektir.

Sonraki adım ise gideceğiniz kurum veya şirket profiline uygun giyinmek. Bakın bu çok önemli! Çünkü bir çok kanaat önderi ve psikologlara göre yabancılar üzerinde etkili bir izlenim oluşturmamızda ilk 7 saniye çok önemli. Bu süre zarfında dünyaya yön verecek veya mucizeler yaratacak bir cümle ya da kelime olmadığı için dış görünüşünüz en büyük silahınız olacaktır. Bunun için de gideceğiniz firmanın profilini iyi analiz etmiş olmanız gerekir.

Örneğin, reklam ajansı ile görüşecekseniz takım elbise giymek çok da doğru bir tercih olmayacaktır. Ya da uluslararası bir firmaya giderken tişört giymek… Öncesinde bu konuyla ilgili ufak bir araştırma yaparak tercihinizi ona göre belirlemenizde fayda var. Eğer hala kararsızsanız bence beyaz gömlek, siyah pantolon gibi kurtarıcı parçaları düşünebilirsiniz. Ayrıca, görüşmeye gideceğiniz şirkete yönelik yaptığınız bu ufak araştırmalar sayesinde edindiğiniz bilgileri görüşme esnasında işverene belli ederek kuruma yönelik ilgi ve alakanızı göstermiş olacaksınız.

Sırada çağırıldığınız pozisyona yönelik hazırlık yapmak var. İş için aranılan nitelikleri iyi analiz edip, bunların ne kadarını karşıladığını doğru tahlil etmelisiniz. Aldığınız eğitimlerin, mesleki deneyimlerinizin ve yeteneklerinizin aranılan pozisyon için ne derece uygun olduğuna ilk önce kendiniz karar vermelisin ki karşı tarafa bu konuda sağlam bir duruş sergileyebilesiniz.

Öte yandan, “Bize kendinizden bahseder misiniz?”, “Bu işi neden istiyorsunuz?” ya da “Firmamızı tercih etmenizin sebebi nedir?” şeklindeki yüzyıllardır sorulan kalıplaşmış sorulara yönelik ufak cevaplar hazırlamanız da yararınıza olacaktır. Çünkü o anda en mantıklı cevabı verebilecek kadar zamnınız olmuyor.

Şimdi asıl mevzu olan mülakat aşamasına geldik. Belki de hayatınızın akışını değiştirecek olan bu gerilim yüklü dakikalarda neler yapmanız ya da yapmamanız gerekiyor fakat o başka bir yazının konusu olacak. Beklemede kalın…

Ps: Tam zamanında orada olmayı unutmayın. Çünkü etkili bir ilk izlenimin olmazsa olmazıdır, yap bunu kulağa küpe!

Gamze.

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s