Metaforlarla İletişim – Kişiselleştirilmiş Metafor

Metafor, bir piyanistin notalarını dinleyicilerin kulaklarında raks ettirmesidir. İletişim döngüsündeki kanal ‘anlatıcı’ kelimelerin iplerini parmaklarına geçiren bir kukla ustası gibi eserini sahneler. Eğer ortaya çıkan kukla oyunu alıcının ‘dinleyici’ ilgisini çekiyorsa alkış kıyamet, başarılı bir mesaj aktarımı gerçekleşmiş demektir.

Metaforlarla iletişim döngüsüne girildiğinde dikkat edilmesi gereken en önemli şey, kullanılan metaforun kişiselleştirilmiş olmasıdır. Aksi takdirde dinleyici kendisini büyük bir alışveriş merkezinde kaybolan çocuk gibi hisseder. Birinin gelip de onu sizin kaybettiğiniz reyonda bulmasını bekler. “Anlatıyorum anlatıyorum anlamıyor. Dur bir de şöyle anlatayım” kafa sesinizi duyar gibiyim.

Potansiyelinizin en iyi metaforunu oluştursanız da şu sözü unutmamak gerek: “Anlattıklarınız karşınızdaki insanın anladıkları kadardır.” Bundandır ki kişiselleştirilmiş metaforlar, sağlıklı bir iletişim için önemlidir.

Metaforlar nasıl kişiselleştirilir?

Çok iyi bir tenis oyuncusu olduğunuzu düşünelim ve rakibinizle daha önce defalarca maç yaptınız. Onu nasıl yeneceğiniz konusunda bir stratejiniz vardır, fakat bazen oyundan keyif almak için onun karşılayabileceği servisleri atmayı tercih ediyorsunuz. Kişiselleştirilmiş metaforlar da böyledir; karşınızdaki insanın kulağının alışık olduğu enstrümanlar ile kendi bestenizi çalmaya benzer.

Uğur…

Reklamlar

Bir Cevap Yazın

Aşağıya bilgilerinizi girin veya oturum açmak için bir simgeye tıklayın:

WordPress.com Logosu

WordPress.com hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Twitter resmi

Twitter hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Facebook fotoğrafı

Facebook hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Google+ fotoğrafı

Google+ hesabınızı kullanarak yorum yapıyorsunuz. Çıkış  Yap / Değiştir )

Connecting to %s