Ölen markalara hayat öpücüğü!

Bir süredir satışlarınız iyi gitmiyor ya da sosyal medya takipçilerinizin azlığından mı şikayet ediyorsunuz? Belki de sorun marka stratejinizdir. Bunun için ise soruna yönelik çözüm arayışınızı hızlı sonuç elde etme odaklı düşünmekten vazgeçerek, uzun vadede ve kesin çözümler yaratmanız markanızın sürdürülebilirliği açısından sizin için daha faydalı olacaktır.

Peki 5 stratejik adımla markanızı nasıl yeniden ayağa kaldırırsınız?  İşte yanıtı:

Neden Yıllardır Aynı Ürünleri Kullandığınızı Düşünün

Marketten akaryakıt alışverişinize kadar gerçekleştirmiş olduğunuz bütün harcamaları göz önünde bulundurarak yıllardır neden hep aynı markaları tercih ettiğinizi kendinize sorun. Diğerlerinden daha ucuz oldukları için mi, güvenilir oldukları için mi yoksa reklamları sizi etkilediği için mi? İlk olarak bu sorulara cevap vermeniz yeniden oluşturmayı planladığınız marka straterjiniz için oldukça yol gösterici olacaktır. Bu sorulara yönelik koymuş olduğunuz cevaplar sayesinde, tüketicilerinizin markanız hakkında ne hissetmelerini istediğinizi tespit etmiş olacaksınız.

Müşterilerinize Özel Nickname Bulun

Kulağa komik geliyor fakat topluluk yönetimini kolaylaştıracak ve kişileri bir arada tutacak önemli fakat bir o kadar da kolay yollardan birisidir, müşterilerinizi temsilen bir nickname / takma ad kullanmak. Çünkü toplum psikolojisine yönelik gerçekleştirilen bazı araştırmalar gösteriyor ki bir gruba üye olma duygusu insanların motivasyonunda oldukça önemli bir yere sahip. Bu çalışmayı markanız için taraftar oluşturmak şeklinde de düşünebilirsiniz. Türkiye’de pek rastlanılan bir durum olmamakla birlikte yurtdışında pek çok örneği bulunmaktadır. Örneğin, içerik pazarlama ve web tasarım firması olan Savy Panda, müşterilerine ‘pandas/pandalar’ ismini takmıştır ve her yeni müşterisine hoşgeldin hediyesi olarak içerisinde ayıcık, sticker ve çeşitli kıyafetlerin yer aldığı paketler göndererek tüketici ile arasında güçlü bağ kurmayı amaçlamakta ve bunda da gayet başarılı olmaktadır.

Markanızın İlk Temsilcisi Kendiniz Olun

Pazarlamaya çalıştığınız ürünün ilk müşterisi kendiniz olun. Gün içerisinde -spor salonunda, cafede veya bir restoranda- belki de farkında olmadan yüzlerce kişi ile etkileşim halinde olduğunuzu unutmayın ve markanızın ilk temsilcisi gene kendiniz olun. Tercihlerinizi kendi markanız dışındaki ürünler yönünde kullanmanız tüketici açısından oldukça büyük bir ikilem oluşturacaktır.

Kampanyalarınıza Kişilik Katın

Yeni bir marka kimliği oluşturuyor veya markanızı yeniden canlandırmak istiyor olabilirsiniz, hiç önemi yok; yapmanız gereken en önemli şeylerden biri markanıza bir kimlik kazandırmak olacaktır. Onu bir insan gibi düşünüp, hedeflediğiniz kitle tarafından nasıl algılanmasnı istediğinize karar vermeniz ve o doğrultuda karakter çalışması yapmanız, uzun vadede gerçekleştirmeyi planladığınız pazarlama stratejilerini kolaylaştıracağı gibi markanızın reklam kampanyalarının oluşturulmasında da oldukça faydalı olacaktır.

Performansınızı Geliştirmek İçin Sosyal Medyayı Kullanın

Sadece Facebook değil Twitter, Google+ veya Instagram gibi bir çok sosyal medya platformunu, hedef kitlenizden geri bildirim almak için aktif bir şekilde kullanın. Sosyal medyayı sadece var olmak zorunda olduğunuz ve düzenli paylaşımlar yapmanız gereken mecralar olarak düşünmeyin ve bu alanlardan sağladığınız şikayet, öneri veya memnuniyet gibi geri bildirimeri markanızın gelişim ve inovasyon çalışmaları için kullanın.

Gamze.

Yorum bırakın